Interviu cu Mihai Ciprian Osiac
CEO, ABC Insurance
Susținem antreprenorii români prin asigurările de garanții
După 25 de ani de activitate sub numele ABC Asigurări, compania a inițiat un proces amplu de rebranding, adoptând denumirea ABC Insurance. Această schimbare a fost însoțită de un nou logo și de o strategie de business actualizată, reflectând angajamentul față de progres și dezvoltare. Cum apreciați nivelul actual al volumului de prime brute subscrise?
La 31.12.2024, cifre preliminare, ABC Insurance a înregistrat prime brute subscrise de 91,3 milioane de lei, marcând o creștere de 15% față de aceeași perioadă din 2023 și de 6% peste planul asumat pentru anul curent.
ABC Insurance a finalizat achiziția a încă 5,5% din acțiunile PAID România, ajungând la o deținere totală de 11%. De ce este important să ne asigurăm locuințele?
PAID România este un pilon important în strategia de reziliență a României și o entitate reprezentativă a industriei de asigurări.
Ne mândrim cu faptul că ABC Insurance este unul dintre acționarii PAID, cu o participație de 11% și ne dorim ca în perioada următoare să ajutăm la creșterea gradului de acoperire prin polița PAD și totodată, prin Asigurarea facultativă de locuință a ABC Insurance.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
3 aprilie 2025: Acces la Capital – Finanțare și Fiscalitate pentru Antreprenori
16 aprilie 2025: Criminalitatea cibernetică în perioada digitalizării economiei și în vreme de război – Ediția a IV-a
15 mai 2025: Forumul antreprenorilor din construcții și imobiliare – Ediția a II-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Consider că investiția într-o poliță de asigurare a locuinței este o măsură proactivă care te ajută să gestionezi riscurile și să îți protejezi finanțele pe termen lung.
În mod concret putem vorbi despre protecție împotriva dezastrelor naturale – aici vorbim despre polița de asigurare obligatorie, protejarea bunurilor personale sau acoperirea daunelor accidentale – polița de asigurare facultativă.
ABC Insurance este o companie de asigurări generale cu capital 100% românesc, care oferă soluții adaptate nevoilor clienților săi. Care sunt polițele de asigurări cele mai accesate de către clienți?
ABC Insurance este o companie corporate, care este cunoscută în principal pentru asigurările de garanții, însă strategia noastră de dezvoltare implică un focus în zona asigurărilor facultative, inclusiv în zona de retail.
Dacă ne referim la asigurările de garanții, la nivelul ABC Insurance, am dezvoltat și consolidat o echipă profesionistă de subscriere și am încercat continuu să găsim soluții pentru cererea mare existentă în piață, generată de contextul de dezvoltare al României în zona de infrastructură.
În ceea ce privește asigurările facultative, vom continua să revizuim produsele actuale și să dezvoltăm produse noi.
Pe ce segmente de asigurări urmăriți să aveți o dinamică sporită, în următoarea perioadă?
Ne dorim să avem o evoluție pozitivă pe segmentele de asigurări non-bonds și ne îndreptăm atenția către produse de locuință, property, IMM-uri și răspunderi civile generale, cu scopul de a diversifica portofoliul și a avea o creștere sustenabilă a business-ului.
Totodată vom rămâne în continuare o soluție viabilă pentru asigurările de garanții și vom susține antreprenorii români cu asigurări de garanții pentru licitații, garanții de bună execuție, garanții de retur avans, sume reținute și vom îmbunătăți continuu procesul de subscriere.
Ce considerați că ar trebui făcut în piața de asigurări pentru a crește protecția financiară a companiilor, persoanelor fizice și a instituțiilor publice?
Consider că industria de asigurări a făcut și face pași importanți pentru a crește protecția financiară și pot enumera câteva dintre acțiunile existente la nivelul pieței:
Educație și conștientizare publică;
Simplificarea procesului de emitere a produselor de asigurare;
Diversificarea produselor;
Comunicare, colaborare și transparență.
Toate aceste acțiuni ce țin de noi ca asigurători sunt în atenția industriei și reprezintă un proces continuu.
Ce strategie de perfecționare profesională aveți pentru echipa dumneavoastră?
O strategie eficientă de perfecționare profesională pentru echipă trebuie să acopere o dezvoltare continuă atât a competențelor tehnice – specifice profilului, legislative, de guvernanță și digitale cât și a competențelor soft – comunicare, managementul conflictelor, inteligență emoțională.
La nivelul companiei, există un calendar al cursurilor de pregătire continuă în care sunt incluse majoritatea departamentelor, inclusiv managementul superior. Totodată, suplimentar, consider relevant conceptul de „training on job” și îl încurajez în mod constant pentru a deveni parte din cultura organizațională.
Această strategie crează o echipă adaptabilă, bine pregătită pentru provocările pieței și motivată să performeze.